Bij bloemenbezorger Fleurop was Moederdag dit jaar een groot succes, met een gemiddelde besteding van €43,57 per cadeau. Deze cijfers tonen een aanzienlijke stijging van 16% ten opzichte van het voorgaande jaar. Een opvallende reden voor de toename is de groeiende populariteit van extra cadeaus naast de traditionele boeketten en bloemstukken, zoals bloemenvazen en fotokaarten.
Volgens Jeroen de Zwart, algemeen directeur van Fleurop, is er een groeiende trend waarbij mensen bij hun boeketten ook steeds vaker een cadeaushopitem bestellen. Chocolade is dit jaar het meest geliefde extraatje, toegevoegd aan bijna 10% van alle bestellingen.
Fleurop’s Voorspelling voor Moederdagverkopen Overtroffen
In de aanloop naar Moederdag gaf Fleurop aan dat ze naar verwachting vijf à zes keer meer zouden verkopen dan gebruikelijk. Deze voorspelling is werkelijkheid geworden, met een toename van ongeveer 50% in bestellingen tijdens het weekend vóór Moederdag. Gedurende de week namen de bestellingen verder toe en bereikte een piek op vrijdag en zaterdag, waarbij de drukte vijf tot zes keer hoger was dan normaal, aldus De Zwart tegen NU.nl.
Bloomon Ziet Sterke Groei in Eenmalige Bestellingen
Niet alleen Fleurop boekte succes, maar ook concurrent Bloomon zag een flinke stijging in de verkoop van verse bossen voor Moederdag. De eenmalige bestellingen kenden een groei van maar liefst 60% in vergelijking met vorig jaar. Volgens chief marketing officer Reinoud Haal verdubbelde de verkoop dagelijks in de aanloop naar Moederdag, waarbij de laatste drie dagen een duidelijke piek lieten zien.
De bloemenindustrie floreert tijdens Moederdag, en deze cijfers getuigen van de liefde en waardering die mensen tonen aan hun moeders met prachtige bloemengeschenken en smakelijke extraatjes.
post_date
[post_date]